tisdag, februari 23, 2010

Rymdfarkostkonstruktör

I helgen, när snön ligger i drivor utanför på fönsterbläcket, är vi inne och myser med kusinerna. På övervåningen leker tjejerna med försvinnande små kläder tillhörande de något pyttestörre polly-pocket dockor. På nedervåningen huserar kungen av lego. Äldste kusinen är helt grym på legofarkoster. Och jag och min dotter som trott att det var vi som var legogurus. Nä, tjena, där var vi totalt i fel härad och tävlade, för äldste kusinen kommer ner hit och bygger den ene fabulösa farkosten efter den andre.
- Du borde bli rymdfarkostkonstruktör när du blir stor säger jag, om det nu finns något sånt jobb.
- Mmmm svarar han blygsamt.
Men jag menar det. På riktigt.
Några av farkosterna står fortfarande kvar. Jag har lyckats rädda några från marodören. Legomarodören Lillebror. Han som bekant bara älskar att plocka isär allt lego in till minsta beståndsdel. Men han blev nog också imponerad av byggmästaren, så det är nog därför han inte demolerat riktigt alla ännu. Så om kusinen ska bli rymdfarkostkonstruktör, så ska nog lillebror bli rymdfarkostskrotnisse. Som skrotar alla rymdrakter, när de liksom inte duger för Fuglesang längre.

1 kommentar:

tokboll sa...

Hej!

Ja, vi köpte en miniloftsäng på mio. Det var inte deras som de har i katalogen eller på webben utan en som de tar hem från finland. Den heter "top mini", en vän till mig köpte den till sin son när hon sett den hemma hos oss. Vi är väldigt nöjda med sängen, den är byggbar så när man vill ha den lite högre ändå så är det bara att köpa till extra ben, vips så har man en hög loftsäng i stället.

Hoppas du hittar något du vill ha. Mio har fler loftsängar på varuhuset än vad som finns på hemsidan.

Kram från Maria