onsdag, februari 10, 2010

Lammet utan mössa

Idag var larmkillen hemma och fixade med larmet.
- Nu kommer larmgubben säger jag till barnen.
- Larvgubben? undrar storasyster.
- Nej Larmgubben han ska greja med vårat larm, svarar jag.
- Jaha, jag tyckte du sa Larvgubbe, och då tänkte jag att vad kan larver göra hos oss?
- Tja, det kan man ju undra.
Larmgubben fixade larmet, tog väl en sisådär 30 min, och gång på gång säger lillebror med försiktig röst till mig
- Lammet, lammet.
- Ja han är där inne och grejar, svarar jag varje gång.
Till slut när lammet är klart, och går säger lillebror
- Hä då, hä då.
- Hej då säger lammet.
Vi tittar i fönstret när han går, genom vår trädgård till sin skåpbil.
- Lammet dä, säger lillebror.
- Ja nu åker han, han ska bara packa i sina grejor först.
- Mössa? Mössan? säger lillebror plötsligt oroligt.
- Nä han hade ingen mössa.
- Mössan? säger han igen oroligt.
- Nä han hade ingen mössa.
- Kallt. säger lillebror.
- Ja det är nog lite kallt svarar jag.
Så ser vi lammet åka.
- Hä då lammet, säger lillebror.
- Hej då, skrattar jag.

Inga kommentarer: