onsdag, december 30, 2009

Spiderman-fjäril


Idag kom det paket igen. Det har verkligen varit paket och klappar var och varannan dag hela december lång. Så blir det när det är födelsedag och jul hos olika släkter. Men idag var det grannen som kom över. Varsitt paket till barnen. Storasyster fick rosa siden handskar som nådde ändå upp till armbågen, samt en glittrig mask. Lillebror fick en fräck slips med spiderman på. Storasyster ville prova med en gång, det ville lillebror med. Fast inte slipsen utan dom rosa handskarna.
- Dom dom dom ....uhhhaääääää, dom dom dom
bölade han och pekade på dom rosa handskarna.
- Oj hade jag vetat det hade jag köpt ett par till, sa grannen lite förvånat.
Vi stod och pratade en stund och jag nämnde att jag letade efter älv-vingar som skulle vara snyggt till handskarna och ögonmasken. Min granne sa då att hennes dotter som jobbar på affär, kunde nog fixa ett par vingar, och hon skulle dit idag, så hon lovade att komma förbi om hon hittade några.

Vid middagstid knackar hon på dörren och levererar ett par vingar med tillhörande magiskt spö. Hon frågar lite försiktigt
- Men hur går det nu när det bara blir ett par vingar?
- Jadu säger jag, det vet jag nog inte.
- Men jag ska till min dotter i affären igen och lämna ett par nycklar jag glömde ge henne, så vill du att jag tittar om dom har ett par till.
- Tja, jag funderar ett tag, jo gör det om du kan och har möjlighet säger jag.
Det är nog inte fel att ha två par, dels för lillebrors skull men även när kompisar kommer på besök.
Efter en stund kommer hon igen. Jo visst hade dom haft ett sista par med vingar. Vi öppnar dom. Och vi hade nu två lyckliga fjärilar flygandes i huset. Bara för att rosaglittrande vingar hänger på tjejavdelningen, betyder det inte att tuffa spiderman-killar kan springa omkring med lätta steg i dom.....

Inga kommentarer: