onsdag, december 09, 2009

Ljus på gången

Vi har en lykta som vi kan tända ett stort ljus i. Gissa om den är populär hos lillebror. Den ska helst tändas varje kväll. Fast inte kan den stå vid dörren eller trappan som jag tycker ser lite fint ut. Nej den måste stå ute på grusgången så att den är fullt synbar från fönstret. Annars blir lillebror rosenrasande. För han måste kunna stå i fönstret, titta ut i mörkret, peka på lyktan och 400 gånger säga "tänna uuus"

En dag mitt i veckan mitt i december, då är det ganska skönt att kunna vara och köpa lite julklappar kl 10 på förmiddagen. Inte alls mycket folk, och vi kunde gå och fika i lugn och ro, titta i affärer utan att trängas och vara nöjda och glada och klara efter bara drygt en timme. Att vi dessutom under dagen hann och göra skattjakt, placeringskort, fruktsallad, tågbana som gick runt och under soffan var bara en bonus, för jag trodde inte vi skulle orka något mer än att köpa julklappar. Det verkar alltså som om det är en hit att ta en onsdag sådär i mitten av december för julshopping. Det ska jag komma ihåg...

Inga kommentarer: