onsdag, september 16, 2009

Växa ur vid 34...

Idag firade vi födelsedag. Min födelsedag. Mormor och morfar kom på födelsedagsfika.
Min sambo och barnen hade gjort en mumsig tårta som vi åt. Jag garnerade den med grädde och riven vit choklad. Min dotter säger efter att ha ätit en bit
- Mamma jag vill ha mer sån riven ost.
Och ja, det såg faktiskt ut som om jag rivit parmesan på tårtan....

Mormor skulle sova över, men hade glömt sitt nattlinne. Hon frågar min dotter
- Du kanske har något nattlinne som passar mig.
Min dotter skrattar till och tittar på mormor för att se om hon skojade.
- Näää det har du väl inte, säger jag. Men jag har nog något.
- Jaaa, har du det mamma, som mormor kan låna.
- Ja, jag har ju det rosa som nog passar mormor.
- Ja, för nu när du har fyllt 34 år så kanske du har växt ur det, och så kan hon få det.
- Ja, precis, nu har jag ju blivit så stor att det kanske inte passar mig längre....

Inga kommentarer: