söndag, september 27, 2009

Trearmad mamma

Ibland tror jag att barn kan läsa tankar. I går när vi stod och gjorde fika, så skulle jag koka kaffe, bre smörgåsar, skära ostskivor och sätta i tandpetare i smörgåsbitarna vi skar upp för att locka barnen att äta lite mer smörgås än dom brukar, eftersom vi skulle och simma efter fikat, och då behöver dom mycket energi.
Både lillebror och storasyster stod med vid diskbänken och hjälpte till.
Jag bad storasyster att bre smörgåsarna, för att allt skulle gå fortare, men det gick inte så bra. Sen skulle hon skära smörgåsarna i bitar, gick inte så bra det heller.
- Mamma jag kan inte det här heller.
- Nämen då hjälper jag dig.
Hon väntar på min hjälp medan jag gör i ordning kaffet.
- Ibland önskar jag att du hade tre armar mamma.
Right on spot, tänkte jag.
- Jasså tycker du det.
- Ja så du kunde göra allt på en gång.
- Jadu, det har jag önskat många gånger....Men det skulle se ganska konstigt ut eller hur?
- Näe det tror jag inte, svarar hon självklart.
- Nä kanske inte....
Men hur många mammor har inte önskat att dom hade fler än två armar. Och hur många mammor har fått den önskat uppfylld? Inga såvitt jag vet. Men vem vet, jag kanske blir den första. Och om det nånsin händer lovar jag exklusiva bilder här med en gång...

Inga kommentarer: