lördag, september 05, 2009

Fikaplatsen vid källardörren

Vi står på baksidan av huset. Min sambo står och gör i ordning grunden till ett staket som vi ska runt nedgången till källaren. En betongtrappa, där det är ganska höga kanter runt om, och längst ned vid dörren in till källaren är det liksom en liten brunn. Alltså bara en sån vanlig duschbrunn, ingen farlig. Men det är ändå en ganska bra bit från marken ned dit, så vi vill säkra med ett staket så att lilleman inte går och druttar ner. Min dotter hade innan vi gick ut haft ett förslag om vad man egentligen kunde ha den där avgrunden till. Så jag säger till henne när vi står allihop där ute och tittar på när snickarn jobbar

- Ska du berätta för pappa vad du tänkte vi kunde göra här.
- Jo alltså jag tänkte att vi kunde ställa ned ett bord där. Sen kunde vi ta bort brunnen där och lägga ett golv. Så kan jag sitta där med mina kusiner. Och så kan vi liksom sätta ett regnskydd över där. Så blir det mysigt. Så tänkte jag.

Fräckt. Det hade varit lite coolt. Kanske dock inte det mysigaste stället i trädgården att sitta och fika enligt oss. Men hon tyckte nog det. Så vem vet, vårt nästa projekt blir kanske att fixa en liten fikaplats bredvid källardörren, MED regnskydd så att det går att fika i alla väder....

Inga kommentarer: