torsdag, september 03, 2009

Skumskägg

Ibland har man tur. Som idag, när jag skulle hämta bilen från verkstaden. Åkte från jobbet 35 min innan jag skulle vara där, enligt klockan i bilen. I värsta fall tar det 50 min att åka, med köer och sånt där outhärdligt. I bästa fall tar det 25 min. Jag hoppades på bästa fallet, för jag skulle tanka också. 16.00 skulle jag vara där. Enligt klockan i bilen svänger jag inte på bensinmacken 15.57. 15.58 åker jag därifrån. Det tar faktiskt bara en minut att tanka för 25 kr. 16.01 svänger jag in på verkstaden. Jag kliver in på deras kontor och tittar av en händelse på klockan på väggen. Den visar på 3 minuter i fyra.
Såklart. Såklart har dom ställt klockan i lånebilen några minuter före, för att då hinner antagligen även tidsoptimister som jag i tid...

Det roligaste idag var när barnen badade. Vi hade så mycket skum som det bara gick i badkaret. Storasyster började att doppa i ansiktet i skummet och fick både skägg och mustasch. Jag och lillebror skrattade så vi storknade. Sen gjorde lillebror likadant. Han såg om möjligt ännu roligare ut. Sen var det skägg och mustascher högt och lågt. Så skumskägg är verkligen melodin för att få sig ett riktigt gott skratt på kvällskvisten.

1 kommentar:

Lukas sa...

Vad mysigt med skumbad. Härligt att följa er här. Det är nästan så man längtar efter egna små charmtroll att uppleva en massa härliga saker tillsammans med :) Ska ni med till 25-manna? I så fall ses vi.
Kram,kram