onsdag, september 02, 2009

Silverpandan och kråkan


Nu har vår dotter fått pippi på att göra bokstavsurklippsdjur igen. De hon gjorde för ett halvår sedan sitter kvar i köket. Vi hade kommit till bokstaven L, och nu tyckte hon det var dags att fortsätta. Vilket betyder att vårt kök kommer dränkas i bokstavsdjur. M blev mus, N blev nalle, O blev orm, P blev Panda. Sen kom Q.
- Vad ska vi göra på Q mamma?
- Jadu, jag vet inte. Det finns nog inga djur på Q.
- Finns det inte.
- Njae inte vad jag vet.
Tänkte nästan att vi kunde ringa 118 100, dom kan ju svara på allt numera. Men det gjorde vi inte. Istället sa jag
- Du får komma på något själv på Q.
- Ja, nu vet jag vad vi kan göra, svarar hon då.
- Jaha, va bra, vad då? jag blir nyfiken.
- En Qråka.
- Ha ha den var bra. Vi gör en Qråka.
En Qråka blev det, men silvervingar, men eftersom hon ville visa mormor qråkan själv blir det ingen bild på den här. Istället blir det pandan som både dotter och pappa är mycket stolta över. Det är nämligen den ovanliga sorten silverpanda...

1 kommentar:

Kusin h sa...

Fin silverpanda, hade önskat att de fanns i den halländska skogen så jag hade kunnat springa på den, den ser söt ut. Jag har förresten sett älg de 3 senaste gångerna jag har varit ute i skogen. Tänkte bara tipsa om djur på Ä... kramar kusin h