torsdag, augusti 20, 2009

Så här är det ibland

Ibland när jag försöker förklara för vår dotter hur det ligger till med olika saker kan det för henne i vissa fall vara svårt att förstå. Det kan tex vara varför tv-program startar och slutar vid speciella tider, när dvd-filmer går att titta på när man så önskar. Eller varför lillebror inte förstår att han inte ska göra sönder hennes koja. Jag brukar då säga
- Så här är det med TV-program, dom kan man inte styra över
eller
- Så här är det ibland att ha en lillebror. Han förstår inte alltid när man säger till honom.

Så när barnen och sambo skulle åka till farmor och jag skulle vara kvar hemma några dagar sa jag till vår dotter
- Nu är det ju så att jag inte kan följa med till farmor och farfar för jag måste vara hemma och jobba.
Hon tittar på mig förstående och säger
- Jamen mamma, så här är det ibland, man kan inte åka med alltid till farmor.
Jag ler mot henne och svarar
- Nä precis, så är det ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en så klok dotter! /Stina

Unknown sa...

Vi har precis installerat en inspelningsbardigitalbox hemma :-) Vänta bara till E kommer hem till en kompis med en sådan... //Emelie