söndag, augusti 30, 2009

Ganska nära. Igen.

Idag var det nära igen. Min dotter ville att vi skulle göra iordning en teckning som hon kunde sätta upp klistermärken för varje kväll hon klarade att inte dricka välling. Men vi hann inte färdigt.
Så efter bad och nattlinne säger hon
- När kommer pappa med vällingen, jag är såå sugen på välling.
- Men skulle du inte sluta idag sa du, undrade jag
Hon tittar på mig förvånat och funderar sen en stund
- Men så här gör vi mamma jag säger till när du ska vara klar med teckningen, sen kommer jag nog sluta med välling någon dag sen efter du är klar.
- Jaha så du vet inte riktigt säkert.
- Jo jag ska sluta men inte riktigt säkert när.
Så var det med det.
Men det var ganska nära att hon slutade. Igen.

1 kommentar:

syrran sa...

I fredags var vi nära ett "återfall". När vi tittade på bolibompa kom det mamma jag vill ha välling, men du har ju slutat.Antagligen var hon hungrig, så jag gick faktiskt och gjorde välling men i mugg. Inte populärt för det skulle vara drickflaska. Så det slutade med att hon inte drack någon välling.