fredag, augusti 28, 2009

Pussar och dansband

Att åka till jobbet och känna sig glad är ju faktiskt en känsla man vill ha. Jag inser att det inte alltid är lätt att känna sig glad när man lämnar världens sötaste och goaste familj hemma. Fast glad känner jag mig ändå när jag innan jag går ut genom dörren får en underbart festlig puss av lillebror. Han suger in kinderna och formar munnen som en fisk och sträcker fram hakan och vill ha en puss. Jag pussar honom och direkt efter vinkar han med sin knubbiga lilla hand och säger
- hada hada
- hej då hej då säger jag tillbaka och önskar jag kunde stanna lite till.
Men i bilen känner jag mig ändå glad.
Skulle det inte hjälpa för att åka glad till jobbet hade min underbare kollega C ett annat tips. Något som han gjorde för att åka till jobbet och få en glad känsla. Han satte på dansband på högsa volym och sedan sjöng han med för full hals ända fram till jobbet. Sen sa han att han klev ut glad på parkeringsplatsen och redo att arbeta ytterligare en dag. Jag frågade vad han rekommenderade.
- Hörru Rut.
- Va sa du?
- Hörru Rut.
- Va? Rut vaddå?
- Äh jag lovar att bränna dig en cd så ska du få höra.
Nice, en egen dansbands-gör-mig-glad-CD. Kan ju inte bli bättre.

1 kommentar:

Fredrik W sa...

STEN CARLSSON & SALTA MANDLAR / HÖRRU RUT

Går att "hitta" på nätet...