fredag, juni 12, 2009

Superlim och semester

Nu åker vi till grekland idag. Att packa för två barn kan få vem som helst att bli sådär nådigt galen. Så därför är jag idag glad för att vi åker, och just nu är jag glad att komma iväg för att slippa tänka mer på vad vi ska ha med oss.
Så nu tar bloggandet semester, en vecka sisådär.

På morgonen nu satt min dotter och lekte med ett tankepussel vi ska ha med oss. Det är lite sönder och hon frågade om vi kunde laga det.
- Vi lagar det inte nu för limmet kommer inte hinna torka innan vi åker. Dessutom vet jag inte var vi har vårt superlim.
- Men vi kanske kan köpa ett sånt starkt lim på grekland. Dom kanske har jättebra superlim på grekland.
- Ja det kanske dom har, vi kan ju se.

Nu hoppas jag verkligen att detta inte kommer gå henne åt huvudet så hela semestern kommer gå till att leta superlim....fast vem vet. Grekland kanske har världens bästa superlim...
- Köpte ni nån souvenir från Grekland?
- Ja, superlim.
- ?
- Don't ask...

1 kommentar:

kusinH sa...

Ha en skön semester!! rätt dag att lämna landet för lite sol/värme...
Jag tar också snart semester! kramar kusinh