måndag, april 26, 2010

Torkad råtta och dushar

Det händer att det ibland händer lite väl många saker på en gång.
Vi skulle ha besök och jag kom hem lite senare efter att ha handlat mat som vi skulle äta. Hemma var min sambo, lillebror, storasyster, storasysters kompis F och hennes mamma och hennes hund F.
Fram tills jag kom hem hade följande hänt:
* Min sambo hade vattnat gräsmattan med trädgårdsslangen
* Lillebror passade då på att duscha under slangen med kläderna på
* Hunden F hade hittat en torkad råtta som han gnagt på
* Hunden F hade rullat sig i kattbajs
* Hunden F hade fått duscha
* Kompis F hade fått duscha (pga missöde vid kissepausen på väg till oss)
Så när jag kom hem satt matte till Hunden F på golvet och blåste Hunden F torr med min hårtork. Lillebror är svart runt munnen för att han ätit på sin födelsedagsballong där det med svart tuschpenna stod GRATTIS. Storasyster och kompis F letar efter en låtsaskorv och min sambo ser allmänt trött ut. Och, det ligger en torkad råtta ute i soptunnan.
Just då var jag glad att det var jag som fick handla mat och komma hem lite senare, när kaoset lagt sig en aning...

Inga kommentarer: