tisdag, april 20, 2010

Fika-drive-in

Det är här ni har hört det först. Glöm inte det.
Min dotter och jag svänger in på mc donalds drive in. Mamma behöver en hamburgare och min dotter behöver ett happy meal. Behöver kanske inte är rätta ordet när jag tänker efter nu, men då var det det.
-Får jag följa med in? frågar min lilla tjej från baksätet.
- Nämen vi ska inte gå in. Vi köper från bilen.
- Vadå?
- Jo vi kör fram här och säger här vad vi vill ha, sen kör vi runt och betalar genom bilrutan och så ger dom oss vår mat.
- Va? Gör dom?
- Ja, vi behöver liksom inte gå ut.
- Va smart, tycker storasyster.
Hon fortsätter
- När jag blir stor så ska jag också ha det så. Fast jag ska ju vara bagare och så får man köra fram med bilen och köpa bullar.
Då inser jag vilken himla bra idé det är.
- Jamen det är ju en helt lysande idé! utbrister jag.
Tänk er en fika-drive-in. Där du kan bara svänga förbi och köpa ditt fikabröd till söndagsfikat med kusinerna, eller när man ska ha lite lördagsmys efter att ha slängt skräp på tippen, eller det allra bästa, när man är på väg till jobbet en fredag och ska ha med sig fredagsfika. Då är fika-drive-in helt oslagbart!
Konceptet är ju fantastiskt, direkt från bageriet får du dina bullar, och bagaren behöver bara lokalkostnader för sitt bageri och inte för något café eller liten butik. Som sagt, det var här ni hörde det först.

1 kommentar:

Funke sa...

Kan man öppna filial här i Leksand?