måndag, september 11, 2006

Val val val


Säger ditt val av parti till helgen egentligen något om vad du är för person ?
Jag hör hela tiden han är sosse, hon är moderat, folkpartist eller vad det nu kan va för benämning. Jag tänker på alla dessa "stora" frågor som partierna dryftar fram och tillbaka, är det min inställning till dessa som visar vad jag är för en person. Nej, det tror jag inte på.

Det är mina svar på de små frågorna, mina små åsikterna om olika mindre företeelser och vardagliga beteenden som jag tror tillsammans formar mig till den jag är.

Så istället för att sitta och diskutera de stora frågorna på fikarasten på jobbet, eller med kompisen över en after-work-öl så förespråkar jag att ta fram dina små åsikter du har inom dig. Samtala med de du känner väl eller de du precis lärt känna, om saker som ingen egentligen tänker på, de saker som är helt uppenbart självklara, och ta reda på vart de står i dessa frågor. Så kommer du få fram vart de människor du har runt omkring dig EGENTLIGEN står i sina åsikter.

För att underlätta för dig att ha en vettig fråga att diskutera på dina nu kommande intressanta möten kan du gå in här och hämta en frågeställning och ta med dig för att få ett av dina mest givande samtal du haft på länge.

Så tänk på att kika in här inför nästa fikapaus, lunch eller krogbesök och ta med en "Nez-fråga".

Inga kommentarer: