onsdag, september 27, 2006

Bil-ovanor

När jag idag hörde på radion om låååånga bilköer i Göteborg, kom jag och tänka på en iakttagelse jag gjorde för ett tag sedan. Vissa, ja nästan alla, bilförare tror att de är totalt avskärmade från omgivningen så fort de stigit in i bilen. "Ingen ser mig här inne, jag har krupit in i en grotta där jag ser ut men ingen ser in."
För om man börjar titta sig runt omkring på sina medmänniskor i trafiken märker man att det är flera av dem som gör saker som kanske inte skulle passa sig att göra inför andra personer.
Och det jag sett främst är peta i näsan.
Jag skojar inte. Nästa gång du åker i en långsam bilkö, eller vid rödljus eller var det nu kan vara någonstans, så notera då vad förarna pysslar med. Jag tror du åtminstone kommer få se tre näspetare, rätta mig om jag har fel.

Dessutom läste jag i Metro om en undersökning som gjorts på just bilförare och vad de gör när de kör bil (förutom att köra) och där var det överlägsna svaret...Peta i näsan.....

Inga kommentarer: