lördag, november 14, 2009

Rymdfrukost

 
Det är nästan så att jag önskar mig lego i julklapp. Denna underbara leksak. Tänk han/hon som kom på legot, sikket geni. Och tänk att kunna säga till sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn att det där, det kom jag på! Det mest underbara är att varje gång blir det en ny skapelse, och med lite fantasi kan det man byggt bli ett flygplan likväl som en soptunna. För att inte tala om de färgkombinationer som går att åstadkomma. Fast där kunde man faktiskt önska sig lite nytänk. Varför inte lägga in lite turkosa, bajsbruna, purpurfärgade eller limegröna bitar. Kanske att jag skulle skriva ett innovationsmail till lego nån dag.
- Mamma titta vad jag har byggt, sa min dotter häromdagen.
- Åå va fin, det ser ut som en riktigt rymdfarkost.
- En vaddå, frågar hon
- En rymdfarkost.
- Vad e de för nåt.
- En farkost är något man kan åka i, och en rymdfarkost är en slags raket kan man väl säga som man kan åka ut i rymden med.
- Jaha, säger hon glatt och kör vidare bort mot hallen med sin rymdfarkost.
Hon kommer tillbaka efter en stund.
- Titta, nu har min fårkastare varit i rymden. Nej va hette det nu igen, rymdfrukost, nej va hette det nu igen mamma.
- Rymdfarkost.
- Just det ja, rymdfarkost.
Medan hon lärde sig ett nytt ord började jag fundera på hur en rymdfrukost skulle se ut.....
Posted by Picasa

1 kommentar:

Kickit sa...

"leg godt" som blev lego uppfanns av en han om jag minns rätt. Fast man vet ju aldrig det kan ju vara en kvinna bakom idén ändå.Vad härligt det skulle vara med nya färger. Skriv det till Lego! Du kanske skulle tjäna lite pengar på det!