torsdag, november 12, 2009

Lära sig köra lastbil

I måndags lämnade jag barnen till frukost på dagis. Både storasyster och lillebror blev varmt välkomnade av de två enda barnen som var på dagis. Många andra var och tog spruta. Först kom J utspringande i tamburen och sa
- Jag har gjort en teckning till dig, kom in, och så gav han en teckning till min dotter.
Vi gick in och tog av oss. Så fort min dotter fått av sig jacka, vantar och mössa sträcker hon handen till J och frågar
- Leka ?
- Jaaa ropar J och tar hennes hand och tillsammans springer dom in på dagis. Efter bara någon sekund kommer dom ut i kapprummet igen med varsin stor lastbil. Dom börjar köra fram och tillbaka i hallen.
- Kom kör nu lastbil efter mig, säger J och springer snabbt iväg.
Min dotter lägger sig direkt hack i häl och springer med. J tittar på henne, med beundrade ögon och säger
- Bra, du lär dig snabbt att köra lastbil fort.
Det gäller att tidigt visa killarna vad man går för, så man senare i livet kan köra om dom...

Förövrigt så har nu lillebror lyckats pilla bort en tangent på mammas jobbdator och en tangent på pappas jobbdator. Tur att vi inte jobbar på samma jobb, då hade dom undrat varför plötsligt deras datorer har blivit leksaker....

Inga kommentarer: