lördag, juli 25, 2009

Sönderhackad frukost

Hört från frukostbordet en annan dag. En dag då allt mamman vill är att själv få äta lite frukost.
- Mamma jag vill ha yoghurt.
- Nej inte bara den yoghurten. Jag vill blanda.
- Mer yoghurt.
- Jag vill ha müsli.
- Nej jag vill ha kuddar.
- OOäääää jag vill ha kuddar, dom är inte slut.
- Då vill inte jag ha någonting.
- Jag vill ha müsli.
- Jag vill ha en smörgås.
- Nej inte det smöret, jag vill ha den skrattande kon.
- Nej jag kan öppna själv.
- Jag vill inte sitta på en grön stol jag vill sitta på en blå stol.
- Kan jag få dricka.
- Men jag vill ha barnjuice.
- Jo det finns visst barnjuice.
- Oäääää jag vill ha barnjuice.
- Jag visste väl att det fanns barnjuice.
- Jag spillde.
- Jag behöver papper.
- Det kom på golvet också.
- Jag är kissenödig. Jättekissenödig. Följ med mig.
- Nu har jag ätit upp.
- Men jag vill inte ha mer.
- Men jag behöver väl inte äta upp hela mackan.
- Nu har jag ätit upp yoghurten. Får jag gå nu.
All denna service medan den andra halvan av mamman försökt mata en kladdig, viftandes och omotiverad-att-äta-lillebror.

Inga kommentarer: