onsdag, mars 31, 2010

Frisören

Lillebror var hos frisören igår. I ett tomt badkar. Till en början. Jag satte honom där, naken, med en mängd leksaker men utan vatten. Tog saxen och gick till verket. Jag har nog aldrig sett maken till dålig arbetsställning. Jag fick böja, vrida, bända, sträcka för att nå runt om lillebrors huvud. Dessutom fick jag parera hej vilt eftersom han hela tiden försökte vifta bort den vassa saxen. Kanske det rent av såg ganska farligt ut, men något annat funkar inte. Ingen film eller godis i världen får honom att vara still när saxen plockas fram.
Detta att sitta i ett badkar utan vatten är det närmsta still han sitter. Efter tag blev det dock ohållbart, vattnet fick sättas på och jag fortsatte ändå. Det blev många avklippta hårstrån i vattnet, såg inte speciellt fräscht ut att bada i badvatten kryddat med hår, men jag var ju tvungen att avsluta vad jag börjat, annars hade nog alla starkt misstänkt att han själv fått tag i saxen och klippt alldeles själv.
Fin blev han i alla fall till slut. Men nästa gång ska jag begära bättre arbetsvillkor, så som arbetsställning och städhjälp efteråt...

Inga kommentarer: