måndag, januari 17, 2011

TV:n är föj juuuuus

Lillebror vaknar. Klockan är strax innan 07.00.
- Jag haj sovit fäjdigt nu mamma.
Jag bär ned honom till nedervåningen.
- Jag vill titta på TV, säger han.
Jag sätter honom i hans lilla egna blommiga fåtölj, den vi tänkt slänga ut, men som lillebror vaktar med sitt liv så den inte ska försvinna.
TV:n går på och jag tänder i taket.
- Uäää jag sej inget, TV:n e föj juuuus.
- Är det för ljust?
- jaaaa TV:n är föj ljuuuus.
- Jag kan stänga av TV:n igen så får du vänja dina ögon vid ljuset?
- Näää, inte stänga av, jag vill ha solglasögon!
Jag travar iväg och hämtar mina solglasögon. Jag balanserar på dom på hans små öron, han blir supernöjd.
Lillebror, i sin blommiga fåtölj, i mina solglasögon, nöjd och glad. Inte trodde jag att mina solglasögon skulle göra sån nytta en mörk vintermorgon i januari.

1 kommentar:

AKA sa...

Haha ljuvligt! Så begåvat att börja dagen med solglasögon. Ger tid att vänja sig vid ljuset. OCH man ser cool ut. Klockren start på dagen!