lördag, oktober 30, 2010

Trumrum till lilltrummisen

Nu undrar vi om en trummis har börjat att gro i vårt hem.
Lillebror satt vid matbordet och tog de pinnar vi hade till kycklingspetten och började köra trumvirvlar på glasen.
Senare klädde han sig i en tamburinmössa, alltså tog tamburinen och la den likt en judisk kippa, samtidigt som han tog cymbalerna och började köra en hel trumakt.

- Vi får väl bygga ett trumrum nere i källaren sa min man.
- Fast jag hörde att Håkan Hellström sa att trummisen var den som var lägst ned i rankingen i ett band. Ska du inte satsa på bas eller gitarr istället, säger jag till lillebror.
Lillbror lyssnar inte utan fortsätter banka.
- Men Håkan började ju som trummis, tillägger så min man.
Hmmm det där trumrummet kanske inte är så dumt i alla fall.

2 kommentarer:

AKA sa...

Det finns elektriska trummor nuförtiden! Då kan de ha lurar på! ;)

Vill gärna lära mig hur man liksom svävar över sumpmarker å ljung!

Kickit sa...

Trummisarna är viktiga! Brukar dessutom vara väldigt roliga.