onsdag, oktober 13, 2010

Fastnat

Jag sitter vid frukostbordet. Storasyster sitter i kökssoffan. Jag är trött, hon med, men jag är nog tröttast. Så jag stirrar ut i tomma intet en lång stund, med blicken riktad mot min dotter. Som vanligt när man hamnar i tankarna vet jag inte riktigt vad jag tittat på, så när min dotter väcker mig ur min dvala kan jag inte svara
- Vad tittar du på mamma?
- oj, vet inte riktigt.
- Men du tittade ju på mig.
- Ja jo det förstås, men jag satt och tänkte.
- Jaha du hade bara fastnat på mig.
- ja precis, jag hade fastnat på dig.

Nu är vi lediga. Då blir det en lååååång slapp morgon, där vi tittar på tv, läser tidningen, gör ett bingospel och bygger kiosk med smålego.
Sen ska vi ut och plocka höstlöv och fundera på hur vi bäst kan pyssla med dom. Ytterligare en dag i pysselfamiljen kommer gå snabbt förbi.

1 kommentar:

firefred sa...

kul att du kommit igång igen med skrivandet.