fredag, maj 16, 2008

Politik för 70-talister

Jag har hört att vi 70-talister är ointresserade av politik. Jag kan inte nämna att det finns någon vetenskaplig undersökning som bekräftar detta, utan det är endast utifrån information som jag har läst eller hört andra bekanta och glapptungor sagt.

Jag tror dock att om det skulle finnas en undersökning skulle den delvis vara baserad på mitt ointresse. Jag önskar starkt att jag skulle vara intresserad, men hur jag än försöker går det bara inte.

Häromdagen satt jag och tittade på aktuellt. Först ut var Reinfeldt, (jag kan inte ens stava till hans namn....bara det avslöjar ju min okunskap....). Det enda jag fokuserade på när han började prata var att jag tyckte han gått upp i vikt. När det sedan var Olofssons tur i rutan kunde jag för min värld inte förstå hur hon kunde ha ett sådant helt anskrämligt läppstift på sig, hon har ju dessutom nästan inga läppar att ta på läppstift på. Jag hade inte hört ett ord av vad dessa två personer sagt utan endast brytt mig om deras yttre.

Så min slutsats är att antingen är jag helt totalt ointresserad av vad politikerna har att säga att jag inte kan ta till mig deras ord, eller så är jag så ytligt lagd att jag bara bryr mig om folks yttre...Det senare tycker jag är en ytterst ful egenskap att ha så därför hoppas jag innerligt att jag är en opolitisk person!

Inga kommentarer: