söndag, maj 25, 2008

Lärdomar

I dag har jag lärt mig hur det skulle se ut om det hade varit mode att lägga in silikon i bara ett bröst.
Min bebis har jag ammat varannan timme de senaste två dagarna. I dag fick han för sig att fördubbla tidsintervallet vilket gjorde att det ena bröstet vällde upp till double size mot det andra. Antar att det sista min bebis tänkte innan han somnade var "supersize me".

Jag har oxå lärt mig varför vita lakan är mest populära. Hudavlagringar syns betydande mer på tex mörkblåa lakan än vita.

Har även fått erfara det första men förmodligen långt i från mitt sista "ICA-utbrott". Det är ett utbrott som barn får 5 meter innan kassan, där godiset finns. Tyvärr är det ju så att godiset finns där alla dagar och inte bara på lördagar som vi föräldrar hade önskat. Men oftast går det ju att undvika ICA-utbrottet med kommentaren "Det är inte lördag idag".
Det som förvånade mig idag dock var att det inte var godiset som utlöste utbrottet utan ett simpelt födelsedagskort där det stod "Grattis från oss alla" och hade ett motiv med diverse olika krukväxter....Jag försökte säga att vi inte känner någon som fyller år och behöver inte köpa kortet. Vi känner många som fyller år blev svaret....och vad säger man....ja typ alla vi känner fyller år, men vi köper det inte ändå. Då kom utbrottet och jag bär ut min dotter genom kassorna gråtande.
Man vill ju inte att hon ska tro att hon ska få ett krukväxtfödelsedagskort VARJE gång vi är i affären.....

Inga kommentarer: