tisdag, november 16, 2010

Akvariumunderbarn

Födelsedag och jul. Det blir liksom ganska många frågor om vad hon önskar sig, vår storasyster. Det började med dockhusmöbler. Sen var det pet shop. Sen lego. Så blev det Fifi. Kanske helt i linje vad man tycker att en 5-åring önskar sig. Men nånstans här sen blev det andra önskningar som hon kom på.
- Kamera. Jag önskar mig en egen kamera.
Faktum är att hon har rätt, hon skulle verkligen kunna få en kamera för storasyster är riktigt bra på att ta kort. Jag som älskar att fota själv såg henne framför mig få sin kamera. Hon börjar ta kort på kort och som sju-åring har hon redan ett egen fotoutsällning. Underbarn inom musiken börjar ju spela instrument tidigt, så varför skulle man inte kunna ge en 5-åring en kamera likväl som en fiol...
Men dagen efter var det en ny önskning.
- Mamma jag önskar mig ett kvakvarium där jag kan mata fiskarna.
- Önskar du dig ett akvarium med riktigt fiskar allstå. Inte ett till dockhuset alltså.
- Ja ett riktigt akvarium.
Fast här börjar jag bli riktigt osäker. Rengöra akvarium är inte något jag längtar efter. Och någon akvariumunderbarn har jag inte hört talas om. Däremot är jag säker på att om min akvarietokiga man (som liten kunde han allt om guppies och neontetras) får höra att hon önskar sig ett akvarium, kommer han garanterat hitta minst 5 goda skäl till att hon skulle få ett för att redan nu börja träna sig på alla miljoner fiskarter som finns. Så att hon kan bli ett akvariumunderbarn.

Inga kommentarer: