måndag, oktober 12, 2009

Stockholm - en liten stuga vid ett berg

Vi åkte till stockholm. Vi hade sagt till vår dotter att vi skulle åka till stockholm och bo i en stuga där, och springa orientering. Vi kom till stugan på kvällen, vi åt och sov. När vi på morgonen satt vid frukostbordet sa jag
- Först ska vi åka på orientering sen ska vi åka och hälsa på B.
- Är vi i Stockholm nu?
- Ja, nu är vi i Stockholm, eller vi är lite utanför kan man säga.
Vi bodde i en stugby vid Haninge.
- Va? Är vi i Stockholm på riktigt?
- Ja det är vi. Tänkte du inte att det såg ut så här i Stockholm.
- Nä, det gjorde jag inte.
- Hur tänkte du att det såg ut ?
Jag trodde hon skulle svara att hon trodde det skulle vara en massa massa hus och bilar och sånt.
- Jag trodde att det först skulle vara ett stort stort berg som vi skulle upp på, och sen nedanför berget, där låg en stuga. Så trodde jag Stockholm va.
- Jaha.
Och tänk ändå va rätt hon hade ändå. Jag menar mot vad Stockholm egentligen är, för här bodde vi nu i en liten stugby, precis vid en slalombacke! Jo faktiskt, vi bodde i en liten stuga nedanför ett berg. Fast det hon inte trodde var att det skulle vara en hel bunt med andra stugor också. Det där med storstan, det såg hon aldrig. Så Stockholm för henne, är nog fortfarande ganska likt det som hon först såg framför sig i fantasin.

Inga kommentarer: