söndag, februari 05, 2012

Kissa ända till staketet

På väg upp till fjällen hör vi i baksätet "jag är kissenödig, jag är kissenödig, jag är kissenödig...". Lillebror upprepar frasen gång på gång. Vi stannar efter en stund, och kliver ur bilen och ställer oss vid vägkanten. Lillebror kissar, snön blir gul och smälter. Lillebror studerar fenomenet fascinerat. Han tittar mot viltstaketet längre bort i skogsbrynet. Han fantiserar "mamma, tänk om jag kunde kissat ända bort till staketet, så långt bara, då skulle det vart gult ända dit bort".
-"ja du, svarar jag, det skulle det vart"
-"pappa kan kissa så långt, jag vet att han kan kissa så långt. Ända över staketet till och med, säger lillebror imponerat"
- "tror du han kan det, småskrattar jag"
- "jag vet han kan det, jag vet det, svarar lillebror självsäkert"

1 kommentar:

KusinH sa...

Tänk vad pappor kan!
Hoppas ni har det bra. Kram