tisdag, december 07, 2010

Spidermantomten

Luciadags på förskolan. Och dags att välja vilka kläder som önskas i tåget.
- Vad vill du vara i luciatåget, frågar jag storasyster.
Hon tänker ganska länge. Hon är ju förtjust i sin tomteklänning, men till slut säger hon
- Jag vill vara lucia.
Då vaknar lillebror till
- Jag ska vara spidermantomte.
- Jaha, spidermantomte, hur ser han ut?
Lillebror ser osäker ut och vet inte riktigt vad han ska svara.
Så jag fortsätter
- Ska du alltså ha spidermantröja, röda byxor och tomteluva kanske?
Han skiner upp.
- Jaaa.
Och så var spidermantomten född.
Han var dock inte populär så länge. Kanske någon dag högst. För idag var det ändrade preferenser. Idag hade den hederliga pepparkaksgubben gjort come back. Lillebror vill nu vara pepparkaksgubbe i tåget istället. Men vem vet kanske kommer spidermantomten tillbaka innan det väl är dags, eller så kan det bli en helt ny kombo. Typ ByggareBobTomte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kina och jag brukar oxå höa våra barns vantar men har ej kommit på något bra namn. Tack till din goa dotter.
Kina o HP