tisdag, juni 08, 2010

Regnnjutarna

Det regnar på väg hem från dagis. Storasyster och lillebror har på sig regnkläder.
- Vi vill vara ute. Vi vill inte gå in.
I sina regnkläder går dom så runt i trädgården. Storasyster sätter sig och gungar. Lillebror tar sin hink och börjar samla sniglar. Långsamt går han där och tittar i backen. Han hittar någon då och då. Han samlar och samlar. Tittar och tittar. Mitt i regnet. Allt medan storasyster gungar fram och tillbaka och sjunger "Vatten vatten bara vanligt vatten".
Tänk att en eftermiddag kan bli så fridfull. Så vacker. För att två små barn njuter av att bara finnas där mitt i regnet.

4 kommentarer:

tokboll sa...

Hej!

Jag gillade din besöksstatistik, hur har du gjort? Tips mottages tacksamt!

Läser ofta din blogg och tycker du skriver så bra!

Hur gick det med sängen, blev det någon miniloftsäng?

Kram från Maria

Lukas sa...

Är inne och läser här regelbundet och jag blir alltid lika glad. Vilka härliga ungar du har! Kram

Nez sa...

å tack va ni är gulliga!!!
Det har inte blivit någon loftsäng ännu, vi ringde på en på blocket igår men den blev såld.... :(

Besökstatistiken...kommer faktiskt inte alls ihåg....tror jag gick in och snodde htmltexten hos FruR...som gammal programmerare så hade jag väl takterna i. men nu så här i efterhand har jag inte en susning hur jag gjorde.....

tokboll sa...

Ja, jag var faktiskt inne och kikade på html-texten men då hittade jag något med någon slags kod och "counter id" och antog att då kan jag ju inte sno den...

Kram